Na začátku hledání práce je dobré uvědomit si, co přesně hledáte, kam chcete směřovat a do jaké míry jste ochotni pro získání práce dělat kompromisy. Při prohlížení inzerátů se zaměřte na klíčové body, které vám pomohou objevit práci odpovídající vašim očekáváním.
Nenechte se napálit názvem pozice
Nenechte se zlákat poutavým anglickým názvem pracovní pozice. Mnohé inzeráty používají anglicismy a každý druhý je označen jako manažer, přestože skutečná povaha práce může být odlišná. Při prohlížení inzerátů se raději soustřeďte na popis úkolů spojených s pozicí.
Kvalitní nabídka práce obsahuje několik klíčových informací, které vám pomohou lépe pochopit povahu společnosti. V dobrém inzerátu nesmí chybět informace o:
TIP: Objevte praktické tipy, jak zvládat stres během hledání práce.
Na co vás firma láká
Inzerát by měl sloužit i jako prezentace firmy a dané pracovní pozice. Při čtení nabídky se zaměřte na:
Opět si položte otázku, co je pro vás priorita a podle toho vybírejte nabídky práce. Prozkoumejte také firmu na stránce Atmoskop.cz, kde najdete hodnocení od současných a bývalých zaměstnanců, což vám poskytne lepší představu o firemní kultuře. Pokud budete mít pochybnosti nebo budete chtít více informací, klidně se zeptejte personalisty během osobního pohovoru.
TIP: Přečtěte si, jak zjistit, kdy je čas změnit práci. Máme pro vás několik příkladů.
Reagujte na nabídky, kde splňujete minimálně 80 % požadavků. Přitom však buďte zdravě kritičtí k sobě i k popisu požadavků. Některé požadavky, které firmy uvedou, mohou být pro danou pozici diskutabilní. Pokud se například požaduje zkušený účetní se sedmi lety praxe a vy jste čerstvý absolvent, pravděpodobně nebudete pro první kolo vybráni. Na druhou stranu nemusí být některé požadavky pro firmu až tak klíčové a pokud některou z dovedností neovládáte, mohou vám dát prostor se ji dodatečně naučit.
Autor: Petra Brabencová
Zavolejte nám na +420 607 572 942
Napište nám na info@genixa.cz